سهام عدالت و راه های ثروتمند شدن

بازار سهام و راه های ثروتمند شدن

سهام عدالت و راه های ثروتمند شدن

بازار سهام و راه های ثروتمند شدن

  • ۰
  • ۰

سهام عدالت

امروزه بیش از 49 میلیون نفر از کسانی که در ایران زندگی می کنند دارای سهام عدالت هستند . اما شاید حتی کسانی که واجد این سهام هستند هم درباره اینسهام چیز زیادی ندانند . سهام عدالت ۹۹​ در واقع یک نوع یارانه محسوب می شود که از زمان دولت نهم با هدف خصوصی سازی و واگذاری سهام شرکت های دولتی به اقشار کم درآمد جامعه تعلق گرفت . 

اجرای این طرح از سال 1384 آغاز شد و تا سال 1397 ثبت شماره شبا مشمولان این طرح در سامانه ادامه پیدا کرد . سهام عدالت در واقع از یک سبد سرمایه گذاری است که از سهام حدود 60 شرکت در فرابورس و بورس تشکیل می شود . تا قبل از این امکان آزاد سازی سهام عدالت وجود نداشت اما با موافقت رهبری این امکان فراهم شده است . در ادامه به توضیحات کاملی در خصوص سهام عدالت ، مشمولاناین سهام و نحوه آزاد سازی آن می پردازیم .


 

سهام عدالت چیست ؟

همانطور که گفته شد به منظور کمک به اقشار کم درآمد و تسریع فرآیند خصوصی سازی طرح واگذاری سهام عدالت از سال 1384 اجرایی شد و مرحله اول واریز سود این سهام در سال 1396 انجام گرفت . برخلاف یارانه که به حساب سرپرست خانوار واریز می شود ، سود سهام عدالت صرفا به حساب شخصی هر کدام از مودیان واریز شد .

ارزش سهام 99 تعلق گرفته به همه اشخاص به یک اندازه نیست و کسانی که مددجوی کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی هستند سهام بیشتری دریافت کرده اند . در حال حاضر دیگر امکان ثبت نام سهام عدالت وجود ندارد اما با آزادسازی این سهام و فراهم آمدن امکان خرید و فروش این سهام در بورس ، علاقه مندان می توانند این سهام ها را از فروشندگان خریداری کنند

 

  • ۹۹/۰۲/۲۸
  • ژیار تارین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی